Publicat de: brainpieteam | Mai 5, 2009

Ce făceai acum 10 ani?

Ieri am fost la Orange Concept Store pentru o conferinţă puţin atipică. Sub titlul: „Ce făceai acum 10 ani” cei de la ASLS România au vrut să îşi sărbătorească cei 10 ani de existenţă.

Am aflat de această reuniune destul de târziu (noroc cu Facebook-ul) şi am trimis aplicaţia de înscriere cu o seară înainte.

Recunosc că nu aş fi avut tocmai timp de conferinţe, mai ales că mă ştiam datoare să învăţ pentru examenul şi lucrarea de a doua zi, dar tema de discuţie mi s-a părut foarte interesantă şi de ce nu, inedită. Bineînţeles, un rol important l-au avut şi speakerii (Dragoş Bucurenci şi Şerban Huidu) dar aici nu voi insista prea mult pentru că în mod sigur cuiva i-a trecut deja prin cap: „Ahaaa! Bucurenci!!”. 🙂

De fapt, a fost prima conferinţă la care ştiam că merg nu atât pentru a învăţa ceva (precum un şcolar conştiincios ce sunt), ci pentru a descoperi şi cealaltă parte a unor oameni care de regulă vin în faţa studenţilor şi le vorbesc despre ce trebuie să facă pentru a ajunge sus. Ştiam că atmosfera va fi destinsă şi cu mici scăpări, aşa a fost.

Impresia de ansamblu a fost una destul de ok. Dar pentru că mie personal mi s-a părut că pe alocuri se putea mai bine, am să încerc un mini SWOT.

 

Ce mi-a plăcut?

  • Aşa cum am mai spus: tema conferinţei în sine, alături de speakeri, m-au convins să reduc timpul pe care îl alocasem pregătirii examenelor.
  • Echipa din ASLS. Se vede că team-buildingurile au funcţionat la ei şi că ştiu să coopereze.
  • Deşi la final a avut loc o tombolă, aşadar nimic nou, am apreciat că au pus sponsorii la treabă şi au obţinut o mulţime de cadouri pentru cei din sală.

 

Ce nu mi-a plăcut?

  • Organizarea. Da, pare că mă contrazic dar nu e aşa. Deşi echipa (mai mult fete decât băieţi) dădea impresia de coeziune, eu sunt de părere că pentru o astfel de iniţiativă, cu o asemenea locaţie, nu e nevoie de 7-8 persoane la recepţie şi alte 5 pe afară.
  • Au existat câteva momente de confuzie între rolurile organizatorilor şi evit să comentez de ce nu trebuie să se strângă toată echipa în jurul unui speaker înainte de început, indiferent de înfăţişarea acestuia.
  • De asemenea, din câte îmi pot da şi eu seama, cred că dacă tot există o „armată” de oameni implicată, macar un individ ar trebui responsabilizat cu verificarea dotării tehnice. Altfel, nu prea cred ca e frumos să cauţi microfoane după ce totul a început, mai ales dacă blochezi vizibilitatea participanţilor.
  • Şi dacă tot am fost la atâtea conferinţe, am avut ocazia să realizez şi importanţa unui moderator bun pentru a te asigura că discuţia decurge aşa cum s-a stabilit. Pe mine m-a amuzat să văd cum câteva fete din echipă încercau să îl contrazică pe Huidu referitor la câteva afirmaţii pe care el le-a făcut, dar dacă aş fi fost jurnalist, nu cred că aş mai fi procedat la fel.
  • Chiar dacă mi s-a părut frumos că la final s-au acordat diplome pentru toţi „sărbătoriţii”, aşa cum chiar ei au recunoscut-o, pentru mine, simplul privitor, a fost cam obositor. După primele 20 de diplome, aproape că mă aşteptam să primesc şi eu ceva, dar mi-am dat repede seama că era momentul echipei.

 

Ar mai fi câte ceva dar mă opresc aici tocmai pentru că nu vreau să se creadă că vreau doar să fac nişte comentarii negative la adresa unor oameni care totuşi, au depus ceva efort. De fapt, critica mea se vrea a fi una integral constructiva şi doar atât. Asta pentru că ştiu că în astfel de acţiuni se implică tineri carora chiar le pasă de ceea ce se întâmplă în jurul lor. Şi eu am ţinut să vorbesc din perspectiva persoanei din sală, mai ales că în acest caz a fost vorba de studenţi la Facultatea de Limbi Străine, din care o bună parte, dacă vor lucra in Relaţii Publice, se vor ocupa de conferinţe destul de des.

 

Ca o concluzie, cred că mi-am alocat timpul bine participând la acest eveniment şi în mod sigur voi mai merge şi la altele organizate de ASLS, pentru că aşa cum spuneam, chiar dacă se mai strecoară şi unele erori, oamenii care depun efort pentru a realiza aceste lucruri merită toată aprecierea.

 

Ionela

 

Responses

  1. Multumim pt feedback. Very thorough, si intr-adevar constructiv;). Multi au spus doar: „Mi-a placut” sau „Nu mi-a placut”, fara sa motiveze exact optiunea lor.
    Te asteptam si la urmatorul nostru eveniment:)

  2. Ma bucur mult ca ai inteles ca nu vroiam doar sa va critic 🙂 Ionela


Lasă un răspuns

Categorii

